Dzięki nowym technologiom, usługom i oprogramowaniu, każdy może dziś byc bohaterem we własnym (i nie tylko!) domu. Wielu z nas, zwłaszcza tych bardziej technicznych, wśród rodziny i znajomych jest postrzeganych jako informatycy, specjaliści na których można liczyć, gdy pojawi się kłopot z komputerem lub innym akcesorium. Zgodnie ze starą prawdą, która głosi, że w 90% przypadków źródło problemów informatycznych znajduje się między komputerem a oparciem krzesła, często udaje się wiele takich sytuacji szybko naprawić lub nawet zadbać o to, by się nie pojawiły.
W najświeższym kompocie dyskutujemy o tym, jak można zdalnie administrować sprzętem z nadgryzionym jabłkiem oraz co ułatwia zarządzanie i konfigurację sprzętu, który trafia do nas pod opiekę.
Tradycyjnie – linki – aplikacje dla macOS/iOS wspierające pracę administratora:
- TeamViewer,
- Apple Remote Desktop,
- Microsoft Remote Desktop macOS/iOS,
- Screens,
- SSH: Panic Prompt 2 / Blink Shell,
- Hewlett Packard Integrated Lights Out iLO,
- Parallels Access,
- Google Admin,
- Office 365 Admin,
- UniFi Network,
- Apple AirPort Utility macOS/iOS,
- WiFiPerf,
- Network Tools,
- Fring,
- RBL Status, Nice Trace, Net Status, Scany, Deep Whois, Deep Dig,
- Speedtest,
- LanScan,
- NetSpot,
- Network Radar,
- Debookee,
- jamf,
- Microsoft System Center Configuration Manager,
- Pulseway,
- Apple Configurator,
- Netop Vision.
Nasz podkast znajdziecie w iTunes (link), możecie też dodać do swojego ulubionego czytnika RSS (link), wysłuchać w serwisach: Spotify (link), Google Podcasts (link), Overcast (link), Castbox (link), PlayerFM (link), Pocket Casts (link) lub przesłuchać bezpośrednio w przeglądarce (link).
Zapraszamy do kontaktu na Twitterze:
Remek Rychlewski @RZoG.
Marek Telecki @mantis30.
Natomiast całe przedsięwzięcie firmuje konto @ApplejuicePl.
Jesteśmy również dostępni dla Was pod adresem e-mail kompot[at]applejuice.pl